Πέμπτη 13 Ιανουαρίου 2011

ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ-ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΗ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΟΧΙ ΣΤΟ «ΦΘΗΝΟ ΣΧΟΛΕΙΟ» ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΗΣ ΔΩΡΕΑΝ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ

Η παιδεία για κάθε λαό, είναι πεδίο πρώτης προτεραιότητας και σημείο αναφοράς της κοινωνικής της ταυτότητας. Είναι ο χώρος στον οποίο αντανακλάται το όνειρο κάθε οικογένειας για την εξέλιξή της μέσα από την πρόοδο των παιδιών της.. Σε καμιά περίπτωση δεν πρέπει η οικονομική κρίση να αποτελεί αιτιολογία για την υποβάθμιση της Δημόσιας Εκπαίδευσης. Πρέπει αντίθετα να πρυτανεύσει η λογική, ότι το ξεπέρασμα της σημερινής κοινωνικής, πολιτιστικής , οικονομικής, καπιταλιστικής κρίσης, πρέπει να γίνει και μέσα από την αναβάθμιση της δημόσιας και δωρεάν παιδείας.
Με ιδιαίτερη ανησυχία πληροφορούμαστε την έναρξη διαλόγου μεταξύ υπουργείου και περιφερειακών διευθύνσεων με αντικείμενο την κατάργηση-συγχώνευση σχολικών μονάδων.Το κλείσιμο τουλάχιστον 100 σχολείων πανελλαδικά σε περιοχές της χώρας όπου λειτουργούν συγκροτήματα τα οποία δε δικαιολογούνται από τον αριθμό των κατοίκων τους, δε λύνει τα οξύτατα προβλήματα στο χώρο της παιδείας, αν και στην πραγματικότητα τα σχολεία που θα κλείσουν ανά τη χώρα είναι περισσότερα από 300. Η κατάργηση-συγχώνευση των σχολείων θα έχει ως αποτέλεσμα:
•  Αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα.
•  Σπατάλη χρόνου και ταλαιπωρία των μαθητών οι οποίοι καθημερινά θα αναγκάζονται να διανύουν μεγάλες αποστάσεις μέχρι να φτάσουν στο σχολείο τους.
•  Αύξηση των κινδύνων που έχουν να κάνουν με τη σωματική ακεραιότητα των μαθητών (κατά τη μετακίνηση).
•  Κοινωνικές συνέπειες, δεδομένου ότι πολλοί κάτοικοι θα αναγκαστούν να μετακινηθούν προκειμένου να προσφέρουν στα παιδιά τους την καλύτερη δυνατή μόρφωση, με αποτέλεσμα το μαρασμό των τοπικών κοινωνιών.
•  Απολύσεις των εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων.
•  Παύση των διορισμών.
•  Δραστική μείωση κονδυλίων για λειτουργικά έξοδα των σχολείων.   
•  Υποβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου.
Αντίθετα χρειάζεται βούληση, πολιτική, αποφασιστικότητα, προγραμματισμός, αύξηση των δαπανών για την παιδεία, μια και είναι ο σημαντικότερος  παράγοντας των αρνητικών εξελίξεων στο χώρο της εκπαίδευσης. Πέρα όμως από τα μέτρα για την αύξηση των κονδυλίων στο χώρο της εκπαίδευσης, πρέπει να αποκατασταθεί ο ήδη απαξιωμένος ρόλος του εκπαιδευτικού και του έργου του, από την ηγεσία του υπουργείου παιδείας, μια πολιτική ηγεσία που έχει βάλει τους εκπαιδευτικούς στο στόχαστρο ότι δήθεν είναι υπεύθυνοι για την κακοδαιμονία του εκπαιδευτικού συστήματος.
Τα ΔΣ των συλλόγων της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, σε συνάντηση που είχαν με την υπουργό παιδείας στις 25 Ιουνίου του 2010, κατέθεσαν υπόμνημα στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου επισημαίνοντας τα εξής μείζονα τοπικά ζητήματα και στις δύο βαθμίδες εκπαίδευσης:
•  Έλλειψη υποδομών σε κτίρια, τόσο στην Πρωτοβάθμια όσο και στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
•  Ενίσχυση και εξοπλισμός των υπαρχουσών υποδομών.
•  Συστέγαση σχολικών μονάδων, λειτουργία σχολείων με πρωινή και απογευματινή βάρδια, με αποτέλεσμα να ταλαιπωρούνται πολλοί γονείς.
•  Αυξημένος αριθμός μαθητών ανά τμήμα.
Μεταξύ άλλων, στο υπόμνημα σημειώθηκαν γενικότερα προβλήματα που αφορούν το χώρο της εκπαίδευσης και τους εκπαιδευτικούς, όπως
•  Άμεση αύξηση των δαπανών για την παιδεία στο 5% του ΑΕΠ ή στο 15% του κρατικού προϋπολογισμού. Όχι στις περικοπές του προϋπολογισμού για την παιδεία.
•  Γνήσιες και ουσιαστικές κλαδικές και συλλογικές συμβάσεις εργασίας.
•  Ασφαλιστικά-Συνταξιοδοτικά: Καμιά αύξηση των ορίων ηλικίας για σύνταξη, καμιά μείωση των συντάξεων
•  Καμιά αλλαγή στο σύστημα διορισμών μέχρι να διοριστούν ως μόνιμοι όσοι βρίσκονται στους πίνακες προϋπηρεσίας
•    Επιμόρφωση: Καθιέρωση ετήσιας περιοδικής επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών με την ευθύνη των ΑΕΙ-ΑΤΕΙ με απαλλαγή από τα εκπαιδευτικά καθήκοντα. 

Εύλογα δημιουργούνται τα ερωτήματα:
1)      Έχει την πρόθεση η πολιτική ηγεσία του υπουργείου να αλλάξει την αρνητική κατάσταση στο χώρο της εκπαίδευσης ή χρησιμοποιεί υπαρκτά προβλήματα για να προωθήσει  το «φθηνό σχολείο»;  
2)      Η κατάργηση-συγχώνευση σχολικών μονάδων εξυπηρετεί παιδαγωγικούς σκοπούς ή αυτή χρησιμοποιείται ως πρόσχημα για την αφαίρεση εργασιακών και εκπαιδευτικών κατακτήσεων του κλάδου μας  όταν ήδη περικόπτονται 10% στις πιστώσεις των υπουργείων(781.000.000 ευρώ,τη στιγμή μάλιστα  που η ηγεσία του υπουργείου δαπανά εκατομμύρια ευρώ για διαφήμιση του ΕΣΠΑ;)
Είμαστε αντίθετοι στη λογική που υπακούει στις επιταγές του Δ.Ν.Τ.

● ΟΧΙ ΣΤΙΣ ΠΕΡΙΚΟΠΕΣ
● 5% ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΤΩΡΑ
● ΑΚΥΡΩΣΗ ΤΟΥ ΜΝΗΜΟΝΙΟΥ ΚΑΙ ΤΩΝ ΜΕΤΡΩΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ / Δ.Ν.Τ./ Ε. Ε.

Το Δ.Σ. του Συλλόγου                                     Το Δ.Σ. της
Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας                     ΕΛΜΕ Πιερίας
Εκπαίδευσης Πιερίας

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου