Ομιλία της Βουλευτού Πιερίας για την επιτάχυνση και διαφάνεια υλοποίησης στρατηγικών επενδύσεων
Για μια ουσιαστική συζήτηση, ένα σημαντικό νομοσχέδιο, έκανε λόγο στην ομιλία της στη Βουλή, η Βουλευτής Πιερίας κα Μαρία Μίχου, στη συζήτηση σχεδίου νόμου του Υπουργείου Επικρατείας με τίτλο: «Επιτάχυνση και διαφάνεια υλοποίησης στρατηγικών επενδύσεων».
Όπως υπογράμμισε η κα Μίχου γνωρίζουμε πολύ καλά όλοι ότι ο δύσκολος δρόμος εξόδου από την οικονομική κρίση, απαιτεί μια διπλή προσπάθεια. Από την μία η προσπάθεια εξυγίανσης των δημοσιονομικών μεγεθών και από την άλλη η ανάπτυξη, κερδίζοντας το στοίχημα προσέλκυσης επενδύσεων.
Κατά τον πρώτο χρόνο διακυβέρνησης, οι ενέργειές επικεντρώθηκαν στην προσπάθεια δημοσιονομικής εξυγίανσης, με εντυπωσιακά, όπως υπογράμμισε η Βουλευτής, αποτελέσματα. Η επιλογή αυτή, αν και αμφισβητήθηκε από την αντιπολίτευση, δικαιώνεται ουσιαστικά.
«Η εμπιστοσύνη που μας έδειξαν οι πολίτες μετά από σημαντικές θυσίες που έχουν γίνει, μας δίνει την δυνατότητα να κάνουμε πράξη την δέσμευση για οικονομική ανάπτυξη. Μια ανάπτυξη η οποία θα γίνει ο βασικός μας σύμμαχος, κατά της ανεργίας».
ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΒΗΜΑ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ
Το παρόν σχέδιο νόμου αποτελεί ένα σημαντικό βήμα σε αυτή την κατεύθυνση. Επιδιώκει να καταστήσει την χώρα μας έναν ελκυστικό προορισμό για επενδύσεις. Βασικός στόχος του είναι η καταπολέμηση της γραφειοκρατίας. Μια γραφειοκρατία που «φρενάρει» τους επενδυτές καθώς κοστίζει σε χρόνο και χρήμα.
Πολλοί από εδώ μέσα, αλλά και άλλοι έξω από εδώ γνωρίζουν ότι στις γειτονικές μας χώρες, όπως η Βουλγαρία, η Ρουμανία και άλλες Βαλκανικές χώρες, έχουν από καιρό θεσπίσει διαδικασίες ταχείας αδειοδότησης επενδύσεων, με παράλληλη παροχή κινήτρων. Τα αποτελέσματα τους έχουν δικαιώσει πανηγυρικά.
Η χώρα μας βρίσκεται στην πρώτη πεντάδα των ξένων επενδυτών με συνολικά επενδεδυμένα κεφάλαια, περίπου 10 δισεκατομμύρια ευρώ. Από αυτά, το ένα δισεκατομμύριο βρίσκεται στα Σκόπια και μεταφράζεται σε 20.000 θέσεις εργασίας. Οι αριθμοί νομίζω ότι μιλούν από μόνοι τους.
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΤΑΘΕΡΟΥ ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ
Η δημιουργία ενός σταθερού επενδυτικού πλαισίου αποτελεί ένα πολύ σημαντικό πρώτο βήμα. Όμως, κατά την γνώμη μου, αυτό το βήμα θα πρέπει να συνοδευτεί από μια σαφή πολιτική επιλογή. Μια επιλογή που θα απαντά στο ερώτημα «τι επενδύσεις θέλουμε να προσεγγίσουμε;».
Σίγουρα θέλουμε ενδύσεις που θα συμβάλλουν στη γενικότερη ανάπτυξη της χώρας και θα λειτουργήσουν ως μοχλός ενίσχυσης των εγχώριων επιχειρήσεων, αρά κατ’ επέκταση αυτών που τονώνουν την εγχώρια αγορά.
Το μοντέλο ανάπτυξης που θα εφαρμόσουμε πρέπει να ενισχύει τις ελληνικές επιχειρήσεις, ιδίως μάλιστα τις μικρομεσαίες, οι οποίες αποτελούν τον κορμό της ελληνικής οικονομίας.
Αυτές πρέπει να στηρίξουμε. Αυτές μας έχουν ανάγκη. Αυτές μπορούν να δημιουργήσουν μια βιώσιμη ανάπτυξη. Αυτές μπορούν να προσφέρουν νέες θέσεις εργασίας σε ένα καταρτισμένο, ποιοτικό και όχι φτηνό εργατικό δυναμικό.
Για τον λόγο αυτό, θεωρώ εξαιρετικά μεγάλης σημασίας την πρόβλεψη του άρθρου 1, παράγραφος στ’, η οποία θεωρεί στρατηγικές, όσες επενδύσεις δημιουργούν υπεραξία στον χώρο της εκπαίδευσης, της έρευνας και της τεχνολογίας.
Η πρόβλεψη αυτή πρέπει κατά την γνώμη μου να συμπληρωθεί με την παροχή γενναίων οικονομικών κινήτρων σε όσους επενδυτές επιλέξουν δύο κατευθύνσεις.
Πρώτον, να απευθύνουν τα προϊόντα τους στην ελληνική αγορά σε συνεργασία με τις ελληνικές επιχειρήσεις και, δεύτερον, σε όσους επενδύσουν στην προώθηση των ποιοτικών και ανταγωνιστικών ελληνικών προϊόντων στις αγορές του εξωτερικού.
Με τον τρόπο αυτό θεωρώ ότι εξασφαλίζεται μια μακροχρόνια, ισόρροπη ανάπτυξη προς όφελος του συνόλου της κοινωνίας, μια ανάπτυξη που θα δώσει προοπτική στους νέους Έλληνες επιστήμονες, για να μείνουν και να προοδεύσουν στην χώρα τους.
ΣΤΑΘΕΡΟ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΓΙΑ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ
Ένα πολύ σημαντικό κίνητρο για την προσέλκυση επενδύσεων είναι η δημιουργία αισθήματος ασφάλειας στον επιχειρηματικό κόσμο. Η Ρωσία θεωρώ ότι αποτελεί ένα καλό παράδειγμα στον τομέα αυτό γιατί με τον νόμο περί ξένων επενδύσεων που τέθηκε σε ισχύ στις 14/7/99, προέβλεψε οικονομική αποζημίωση σε περίπτωση που ξένος επενδυτής υποστεί ζημίες από παράνομες ενέργειες κρατικών οργάνων.
Έτσι κάθε επιχειρηματίας γνωρίζει ότι η βιωσιμότητα της επένδυσής του εξαρτάται αποκλειστικά από τον ίδιο και όχι από αστάθμητους παράγοντες. Μια τέτοια πρόβλεψη στο παρόν σχέδιο νόμου θεωρώ ότι θα συνέβαλε θετικά.
Η σταθερότητα, όμως, του επιχειρηματικού περιβάλλοντος πρέπει να εξασφαλίζεται και για όσο χρόνο οι επενδύσεις βρίσκονται σε εξέλιξη. Γι’ αυτό ουσιαστική είναι και η πρόβλεψη της παραγράφου 4 του άρθρου 25, που βρίσκεται φυσικά στη σωστή κατεύθυνση. Πρέπει, όμως, κατά τη γνώμη μου, το σταθερό φορολογικό πλαίσιο και τα υπόλοιπα φορολογικά κίνητρα να ισχύσουν για όλες τις επενδύσεις ανεξαρτήτως μεγέθους. Άλλωστε δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι το πρόβλημα της ελληνικής οικονομίας είναι συνολικό και δεν αφορά μόνο τις μεγάλες επενδύσεις.
ΕΝΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΑΔΕΙΟΔΟΤΙΚΩΝ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ
Η αργοπορία που παρατηρείται στην έκδοση των αδειών δεν οφείλεται πάντοτε στην περιορισμένη αποδοτικότητα ορισμένων δημοσίων υπαλλήλων. Σε αρκετές περιπτώσεις τα προβλήματα προκύπτουν από εγγενείς αδυναμίες της ελληνικής δημόσιας διοίκησης. Γι’ αυτό το λόγο θεωρώ ότι το αίτημα των περιβαλλοντικών οργανώσεων, όπως υποστηρίζεται και από την Ο.Κ.Ε., για ενοποίηση των αδειοδοτικών διαδικασιών κινείται στη σωστή κατεύθυνση.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου