Κυριακή 9 Μαΐου 2010

Γ. Αμοιρίδης: Στιγμή γενναίων αποφάσεων για την Παιδεία


Το ποθέτηση επι του νομοσχεδίου του ΥΠΕΘ για την Παιδεία

Το νομοσχέδιο για την αναβάθμιση του εκπαιδευτικού και την καθιέρωση κανόνων αξιολόγησης και αξιοκρατίας στην εκπαίδευση, βάζει στο επίκεντρο τους μαθητές και δίνει νέες δυνατότητες στους εκπαιδευτικούς, υποστήριξε κατά τη συζήτηση του σχετικού νομοσχεδίου, ο βουλευτής Πιερίας Γιάννης Αμοιρίδης.«Είναι η στιγμή που πρέπει να πάρουμε γενναίες αποφάσεις», είπε ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ, υπογραμμίζοντας πως οφείλει η Κυβέρνηση να σώσει τη χώρα και να δώσει νέα ανάσα στους πολίτες της. «Η μεγαλύτερη επένδυση η οποία επιβάλλεται είναι εκείνη που αφορά τους νέους» είπε ο κ. Αμοιρίδης, σημειώνοντας πως «έχουμε υποχρέωση να τους εφοδιάσουμε με νέες δυνατότητες για να φτιάξουν τη νέα Ελλάδα».
«Το νομοσχέδιο, βάζει τάξη στο χάος», είπε χαρακτηριστικά, ενώ τόνισε ότι μέσα από αυτό  δίνεται πλέον η δυνατότητα, αφού προηγηθεί ένα απαραίτητο μεταβατικό χρονικό διάστημα, οι εκπαιδευτικοί, να αποκτήσουν ένα αντικειμενικό σύστημα στο οποίο κατ’ αρχήν θα πιστεύουν και με το οποίο θα κατοχυρώνονται επαγγελματικά, «για να σιγουρέψουν τη ζωή τους», ενώ τόνισε πως το νομοσχέδιο συμπεριλαμβάνει ακόμα και τους εμπειροτέχνες μουσικούς, τους οποίους είχε αγνοήσει η προηγούμενη κυβέρνηση.
Ο κ. Αμοιρίδης, ζήτησε από την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να δει ξεχωριστά τους καθηγητές ειδικής αγωγής προτείνοντας ειδικό πίνακα με συγκεκριμένη διάταξη για τον ΑΣΕΠ,  η οποία θα αφορά μόνο τη συγκεκριμένη ειδικότητα εκπαιδευτικών, πρόταση η οποία έγινε δεκτή από την Υπουργό και συμπεριλήφθηκε στο νομοσχέδιο.
Ο βουλευτής Πιερίας, υπεραμύνθηκε της κατάργησης της βάσης του 10 για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, ενώ εξαπέλυσε επίθεση εναντίον της προηγούμενης κυβέρνησης για τη διγλωσσία που επιδείκνυε στην ίδρυση σχολών ΤΕΙ σε διάφορες περιοχές της χώρας.  «Την ώρα που η Νέα Δημοκρατία επιμένει  στη διατήρηση της βάσης του 10, υποστηρίζει οτι δεν πρέπει να γίνεται διασπορά τμημάτων. Πέρυσι τέτοια εποχή είχε ιδρύσει αυτά τα τμήματα τα οποία, όπως ήταν φυσικό δεν προχώρησαν, αφού δεν υπήρχαν φοιτητές να τα επιλέξουν. Αυτή ήταν η πολιτική της πριν από τις εκλογές. Δεν δικαιούται σήμερα η Αξιωματική Αντιπολίτευση να κατηγορεί την Κυβέρνηση για διασπορά τμημάτων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, όταν πέρυσι είχε κάνει σημαία αυτήν την πολιτική», είπε ο κ. Αμοιρίδης.
Σύμφωνα με τα όσα υποστήριξε ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ, η προηγούμενη Κυβέρνηση θεσπίζοντας τη βάση του 10, ουσιαστικά έσπρωξε χιλιάδες νέους σε ιδιωτικά Κολέγια του κέντρου αμφιβόλου ποιότητας, ερήμωσε τα ΤΕΙ της Περιφέρειας και παράλληλα δημιούργησε ψεύτικες ελπίδες για ένα καλύτερο μέλλον στους νέους, με σκοπό την πολιτική τους ομηρία, αφού μοίραζε υποσχέσεις για μετατροπή των ιδιωτικών Κολεγίων σε Πανεπιστήμια.
Ολοκληρώνοντας την τοποθέτησή του ο κ. Αμοιρίδης, τόνισε ότι υπάρχουν πολλά και δύσκολα προβλήματα που πρέπει να λύσει η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και στο χώρο της Εκπαίδευσης, σημειώνοντας πως η χώρα μας θα μπορεί να καυχάται για το εκπαιδευτικό σύστημα της «όταν και ο τελευταίος μαθητής, ο οικονομικά αδύναμος, στο πιο απομακρυσμένο νησί ή χωριό της χώρας θα έχει ίδιες δυνατότητες με το μαθητή της Εκάλης και της Κηφισιάς».

1 σχόλιο:

  1. Να τους πετάξουμε στο δρόμο, πριν το κάνουν αυτοί

    Μετά από μια σειρά θολές, προσβλητικές, συκοφαντικές και ανακριβείς δηλώσεις το Υπουργείο Παιδείας κατέληξε σε συγκεκριμένο νομοσχέδιο το οποίο ως στόχο έχει την κατάργηση των μόνιμων διορισμών στο δημόσιο σχολείο, την εισαγωγή φακέλου προσόντων ως τρόπο διορισμού με κατάργηση των εργασιακών δικαιωμάτων των πτυχίων μας και πλήρη απαξίωση της προϋπηρεσίας, την εισαγωγή της αξιολόγησης ως μέσο απόλυσης των εκπαιδευτικών, τη διάλυση του δημόσιου σχολείου.

    Αναλυτικότερα:

    Τρόπος διορισμού: με απαραίτητη προϋπόθεση το Πιστοποιητικό Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας, το οποίο και θα δίνεται από τα πανεπιστήμια και συνεργαζόμενους φορείς (βλ. ενώσεις, επιστημονικούς συλλόγους, 6μηνα σεμινάρια επί πληρωμή) θα μπορούμε να δώσουμε στο διαγωνισμό ΑΣΕΠ, στον οποίο όμως δε θα υπάρχουν πλέον προκηρυγμένες μόνιμες θέσεις.
    Το μόνο που θα παρέχει η επιτυχία σε αυτόν είναι η δυνατότητα εισαγωγής του ονόματός μας σε μια λίστα – πίνακα, στην οποία πλέον συνυπολογίζονται μόρια γλωσσομάθειας, πιστοποιητικά ecdl κοκ, μεταπτυχιακά και διδακτορικά και…η προϋπηρεσία.
    Η προϋπηρεσία, όμως, είναι σαφώς απαξιωμένη, αφού με το νέο τρόπο μοριοδότησης 18 μήνες πραγματικής δουλειάς στο σχολείο ισούνται με τη γνώση μιας ξένης γλώσσας και κατοχή ecdl, ενώ το ανώτατο σύνολο μορίων προϋπηρεσίας μπορεί κανείς να το αποκτήσει με 42 χρόνια ωρομισθίας ή 7 χρόνια αναπλήρωσης πλήρους ωραρίου.
    Επιπλέον, όλη η ευθύνη για τον ορισμό των κενών μετατίθεται στους διευθυντές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Δεδομένου ότι οι μόνιμοι εκπαιδευτικοί υποχρεούνται σε 5ωρες τουλάχιστον υπερωρίες και σε ανάληψη δεύτερης ειδικότητας μαζί με τη σύμπτυξη τμημάτων (30 μαθητές ανά τάξη) και το κλείσιμο σχολείων με βάση τον «Καλλικράτη» τα κενά στα σχολεία, άρα και οι θέσεις για μόνιμο διορισμό, εκμηδενίζονται, οι μέχρι τώρα ωρομίσθιοι και οι περισσότεροι αναπληρωτές θα είναι άνεργοι, ενώ ελάχιστοι θα γίνουν αναπληρωτές μειωμένου ωραρίου.

    Ωρομισθία – Αναπλήρωση: Μόνο ως απάτη μπορεί να χαρακτηριστεί η δήλωση περί κατάργησης της ωρομίσθιας, όταν την ίδια στιγμή θεσμοθετείται ο αναπληρωτής μειωμένου ωραρίου, ένας νέος ωρομίσθιος που απλώς θα έχει περισσότερες διοικητικές υποχρεώσεις.
    Δόκιμος Εκπαιδευτικός: αν ποτέ καταφέρει κάποιος να κατοχυρώσει δικαίωμα διορισμού αυτό δε σημαίνει ότι μονιμοποιείται, αφού θα έχει να αντιμετωπίσει πλέον την αξιολόγηση και τον Μέντορα βάσει των οποίων θα κρίνεται όχι η μετάταξη, αλλά η μονιμοποίησή του.
    Μεταβατικές ρυθμίσεις: Μηδενική είναι η μεταβατική ρύθμιση. Δημιουργούνται 2 πίνακες από τους οποίους θα προσλαμβάνονται την επόμενη 2ετία μόνιμοι και αναπληρωτές. Στον πρώτο του 60% καταχωρούνται όλοι οι συνάδελφοι με επιτυχία στο ΑΣΕΠ, ακόμα και οι διοριστέοι του τελευταίου διαγωνισμοί που δεν έχουν τοποθετηθεί . Στον πίνακα του 40% καταχωρούνται συνάδελφοι με προϋπηρεσία χωρίς ΑΣΕΠ.
    Είναι προφανές ότι με τη μείωση των διορισμών και των προσλήψεων των αναπληρωτών από το Πρόγραμμα Σταθερότητας (50% λιγότεροι μόνιμοι, 70% λιγότεροι αναπληρωτές) από τον πίνακα του 60% θα απορροφηθούν, αν απορροφηθούν, μόνο οι διοριστέοι του προηγούμενου ΑΣΕΠ, ενώ η προϋπηρεσία των συναδέλφων που θα δουλέψουν ως αναπληρωτές από τον πίνακα του 40% δε θα υπολογίζεται πουθενά για δύο ολόκληρα χρόνια.
    Το αποτέλεσμα: τα πτυχία καταργούνται, η προϋπηρεσία όχι μόνο δεν πριμοδοτείται, αλλά απαξιώνεται πλήρως, η ωρομισθία δεν καταργείται, οι μόνιμοι διορισμοί εκμηδενίζονται.
    Μέχρι τώρα νομίζαμε ότι είμαστε η εξαίρεση. Όμως, η εφαρμογή του Προγράμματος Σταθερότητας και η είσοδος της χώρας στο Δ.Ν.Τ. σημαίνει ότι γινόμαστε ο κανόνας. Απολύσεις, ανεργία, μείωση μισθών, κατάργηση της δημόσιας ασφάλισης είναι η επίθεση που δεχόμαστε όλοι οι εργαζόμενοι. Μια τέτοια μάχη πρέπει να τη δώσουμε όλοι μαζί, δυναμικά και αποφασιστικά.
    Πρωτοβουλία Ωρομισθιων Αναπληρωτων Αδιοριστων Πιεριας

    ΑπάντησηΔιαγραφή